بي‌نظير بوتو: آيت‌الله خامنه‌اي براي موفقيتم دعا كند
نوشته شده توسط : ن ,ک

 

بي‌نظير بوتو: آيت‌الله خامنه‌اي براي موفقيتم دعا كند

بي‌نظير بوتو گفت: من براي آيت الله خامنه‌اي قداست قائل هستم و از ايشان خواسته‌ام براي موفقيت من دعا كند و براي من قابل تحمل نيست كه ايشان از حكومت من ناراحت باشند.

به گزارش مركز اسناد نوشت: بي‌نظير بوتو در دوران نخست‌وزيري‌اش 2 بار به ايران سفر كرد كه يك نوبت آن، ديدار رسمي به دعوت آقاي‌ هاشمي رفسنجاني، رئيس‌جمهور وقت بود. به ياد دارم بي‌نظير بوتو هنگام پياده شدن از هواپيما در فرودگاه مهرآباد تهران، چادري مشكي بر دوش خود انداخته بود و روسري سفت و محكم سفيد رنگي هم به سر داشت و آقاي ‌هاشمي به شوخي به او گفت، چقدر خودتان را پيچانده‌ايد(1)

در جريان اين سفر وقتي خانم بي‌نظير بوتو خدمت رهبر معظم انقلاب آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي مي‌رسد، بيت معظم‌له نسبت به حجاب ايشان ايراد گرفته‌اند و حتي چادري برايشان پيدا كرده‌اند كه ايشان چادر به سر خدمت آقا رسيده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي كاشاني از اعضاي بيت رهبري مي‌گويد: آقا از همان اول در مقام نصيحت برآمدند و فرمودند: دخترم، تو فرزند اسلام هستي، تو فرزند اميرالمؤمنيني، تو فرزند اهل بيتي، تو فرزند قرآني، تو مسلماني، تو شيعه هستي.

همين طور آقا ادامه دادند و كاري كردند كه خانم بي‌نظير بوتو شروع به گريه و زاري كرد و در حالي كه گريه مي‌كرد، مي‌گفت: يك خواهش دارم و آن اينكه روز قيامت مرا شفاعت كنيد. آقا بلافاصله فرمودند: "شفاعت مخصوص محمد و آل محمد است. بهترين شفاعت در اين دنيا اين است كه شما مشي و مرامتان را با اهل بيت عليهم السلام هماهنگ كنيد. خودتان كه مسلمانيد، دست برنداريد و از لباس دين خارج نشويد. "

اما نكته جالب‌تر اينكه بعد از اين سفر، بعدها معاون وزير خارجه در نقش فرستاده ويژه رئيس‌جمهور (هاشمي رفسنجاني) به ملاقات بي‌نظير بوتو در پاكستان مي‌رود. معاون وزير خارجه در اين ديدار از كتاب بوتو "دختري از شرق" در مقام تمجيد بر مي‌آيد و مي‌گويد: من در هواپيما كتاب شما "دختري از شرق " را مطالعه كردم و احساسات شما به ويژه آنجا كه نوشته‌ايد با مادرتان در مجلس عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) شركت مي‌كرديد و مي‌گريستيد تحسين مي‌كنم،اين بسيار ارزشمند است. تاريخ مبارزات پدرتان و خودتان نيز براي من بسيار جالب بود.
كه در بي‌نظير بوتو در جواب مي‌گويد آيا مي‌دانيد همسر من هم شيعه است؟

معاون وقت آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه نيز مي گويد: بله، مي‌دانم و در تهران با ايشان در اين زمينه نيز صحبت داشتم. شما نظر نظام جمهوري اسلامي را درباره خودتان حتما در ملاقات با حضرت آيت‌الله‌خامنه‌اي احساس كرديد. ما شما را به خودمان بسيار نزديك احساس مي‌كنيم. بطور طبيعي انتظار ما از شخص شما و حكومت شما بيش از ديگران است. ما حتي در كشوري مانند هند هيچگاه نشنيده‌ايم به مقدسات جمهوري اسلامي توهيني كنند. متأسفانه در پاكستان به جمهوري اسلامي ايران و حضرت امام (ره) توهين مي‌شود و شيعه را كافر مي‌خوانند و حتي پرچم ايران را اتش مي‌زنن. اين به هيچ وجه براي ما قابل تحمل نيست و من خصوصي به شما مي‌گويم كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و رفسنجاني و ولايتي از اين موضوع ناخشنودند.

ما اجازه نمي‌دهيم در خاك ايران به پاكستان توهين شود. اين را مي‌دانيم كه دولت از سپاه صحابه حمايت نمي‌كند ولي در هر صورت آنها در حاكميت شما اين كار را انجام مي‌دهند. من مأموريت دارم كه از شما بخواهم هر طور كه مي‌دانيد جلو اين مسائل را بگيريد. سر وزير ايالت پنجاب كه از حزب شماست با سپاه صحابه ارتباط نزديك دارد و برخورد وي با شيعيان برخورد غير اصولي است.

البته نمي‌خواهيم در مسائل داخلي شما دخالت كنيم ولي شما اين حق را بدهيد كه با رابطه ويژه‌اي كه با شما داريم اينگونه مسائل را صريح و دوستانه مطرح كنيم. من در جلوي ديگران با خود شما اين مسائل را مطرح نكردم تا رعايت همه مسائل شده باشد.

بي‌نظير بوتو كه گويي از اين نوع صراحت شگفت زده شده در پاسخ به نماينده ويژه رئيس‌جمهور مي‌گويد:

"من از شما تشكر مي‌كنم كه اينگونه صريح مسائل را مطرح نموديد. من براي آيت‌الله‌ خامنه‌اي قداست قائل هستم و از ايشان خواسته‌ام براي موفقيت من دعا كند و براي من قابل تحمل نيست كه ايشان از حكومت من ناراحت باشند.

من هر كاري كه در اختيارات قانوني‌ام باشد براي حل اين مشكل انجام خواهم داد. سروزير پنجاب از حزب مردم نيست ولي از حزب مسلم ليگ جونجو است كه موتلف حزب مردم است، با وجود اين من تذكر جدي به وي خواهم داد. "

كشور پاكستان در سال‌هاي 1371و 1372 از زبان جواد منصوري سفير ج.ا.ا در سال 1372

اولاً جريان وهابيت توسط غرب بشدت مورد حمايت مي‌باشد بنابراين وهابيت تنها يك جريان مذهبي ساده نيست، بلكه يك جرياني است كه براي مقابله با اسلام در تمام جهت آن ايجاد شده است. نكته بعدي آنكه جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه و يا در كل در زمينه‌هاي فرهنگي برنامه مشخص و مدوني براي خارج از كشور نداشت. ضمن اين‌كه بر اساس ديدگاه بعضي از غربيها پاكستان و افغانستان از جمله كشورهايي هستند كه براي ايجاد يك انقلاب اسلامي بسيار مستعد هستند به همين دليل امريكا و انگليس و عربستان و كشورهاي ديگر خيلي اجازه حضور ايران در پاكستان به عنوان يك عامل تعيين‌كننده در تصميم‌گيري‌ها را نمي‌دهند.

ايران مانند عربستان نتوانسته در پاكستان و افغانستان براي پيشبرد اهدافش سرمايه‌گذاري كند.

با توجه به ثروت فوق‌العاده عربستان امكان رقابت از لحاظ مالي كه وجود نداشت، اما متأسفانه از لحاظ مديريتي هم ضعيف كار كرديم.

آن چيز كه در پاكستان مي‌گذرد به دولت و مردم آن مربوط نمي‌شود بلكه دقيقاً از خارج مديريت مي‌شود و با توجه به اهدافي كه پشت اين قضايا است. اين روند به توسعه تروريزم عليه ايران در منطقه منجر خواهد شد به طور مثال ما در اوايل انقلاب بسياري از نيروهايمان اعم از مهندسين و سپاهيان و ديگر افراد ايراني حاضر در پاكستان به دست همين گروهك‌ها به شهادت رسيده‌اند يا تهديد شده‌اند. به كنسولگري و خانه فرهنگ ما حمله شد و حتي تعدادي از شيعيان را هم فقط به خاطر علاقه‌مندي به ايران به شهادت رساندند.

در پاكستان قدرت واقعي در اختيار ارتش اين كشور است و دولت پاكستان در مقابل دستگاه اطلاعاتي امريكا توان ندارد و اينكه دولت پاكستان به صراحت به ما گفته بود كه ما به دليل وابستگي و منافعي كه نسبت به امريكا و عربستان داريم، نمي‌توانيم در مقابل مواضع آنها ايستادگي كنيم و موضع مخالف بگيريم. حتي در يك مورد يكي از علماي سرشناس و برجسته پاكستان در سخنراني خود بشدت عليه ايران و تشيع صحبت كرده بود و وقتي با او به صورت خصوصي صحبت كردم و علت را جويا شدم، گفت كه دل ما با ايران است اما زبان‌مان با عربستان است به دليل اين كه پول ما از عربستان مي‌آيد!





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 15 / 10 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: